duminică, 12 decembrie 2010

De vorba cu primarul

Divanul Ad-Blog, viitoarea asociatie de bloggeri din care fac si eu parte, organizeaza o serie de evenimente numite "Divanul VIP". Ideea este sa stea de vorba si sa cunoasca in de-aproape diferite VIP-uri mai mult sau mai putin locale. Vinerea asta i-a venit randul primarului.


Inarmata cu micutul meu caiet de mate si un pix anemic, ratacit in buzunar, am purces la Primarie sa-l studiez pe alesul local, alaturi de alti bloggeri. Si fiindca nu mi-au stat ochii doar la el, va descriu toate impresiile legate de evenimentul respectiv.

1. Biroul unde ne-a primit pe toti era superb! Inca un pic si devine prototipul biroului ideal in mintea mea: mare, spatios, confortabil, aerisit si ingrijit. Frumos, ce sa mai!
2. Pe omul care o facea pe-a asistentul (nu stiu ce functie avea de fapt) il vazusem cu vreo 20 de minute mai devreme. Iesise pe balcon la o tigara, imbracat intr-un pulovar dar cu un fular gros la gat. Interesant e faptul ca acelasi fular il purta mandru si cand a stat cu noi.
3. Am inteles rostul fularului atunci cand Stavarache a cerut sa se deschida geamul, desi nu era prea cald.
4. Impresia pe care mi-a lasat-o primarul este ca stie foarte bine sa manipuleze. A inceput cu "o informatie in exclusivitate pentru voi", care informatie era de fapt o lauda: ca e membru la mai multe organizatii europene (daca am inteles bine). E un merit, nu zic nu, dar parca trebuia prezentata altfel.
5. Ne-a povestit ca la copii mici despre viitorul lumii, al Uniunii Europene si al Bacaului. Tin sa va spun ca Stavarache gandeste in perspectiva tare de tot: a ajuns cu planurile pana in 2020 :D
6. De vineri si pana azi in mintea mea a incoltit o nedumerire. Primarul spunea ca vrea ca cetatenii sai sa beneficieze de un confort sporit. Apoi, tot el spunea despre taxa de mediu: va fi intre 30 si 50 de euro, prezenta in factura de la gaz si va fi platita de toti cei care au centrala. Solutia pentru a scapa de acea taxa ar fi rebransarea la CET sau la centralele de cartier. Dincolo de eventualele conotatii politice pe care le are decizia asta, cred ca primarul nu intelege termenul de "confort". "Confort" e daca  faci cand vrei si cata caldura vrei, in cazul de fata. In conditiile in care ai sa ai aceleasi beneficii dar la un pret mai mare (datorita taxei de mediu), nu prea inteleg cum sporeste confortul cetatenilor.
7. Un lucru care ar fi exceptional daca ar exista este Centrul de Afaceri pe care Stavarache vrea sa-l construiasca in locul poligonului de tragere de la Hemeiusi. Cei din IT, in special cei care se ocupa cu software (nu doar pentru calculatoare), vor beneficia de teren, spatiu gata construit, fonduri si timp de 5-10 ani vor fi scutiti de impozite.

In mare, imi place cum gandeste dar cred ca trebuie sa fiu tare hotarata sa obtin o informatie pe care nu vrea s-o am. Nu de alta, dar il cred in stare sa vorbeasca doua ore incontinuu si la sfarsit "intalnirea s-a incheiat. O zi buna!". Sau poate pur si simplu nu sunt eu obisnuita cu politicienii :)
blog comments powered by Disqus