vineri, 30 iulie 2010

Aveti grija si de voi, motociclisti

Aseara, la adunarea saptamanala a motociclistilor, am dat sfoara in tara ca vinerea viitoare ies cu masina in trafic, sa stie lumea sa mai stea pe acasa sau sa se fereasca. Vinerea viitoare o sa fie prima mea ora de condus de la scoala de soferi, deci e clar ca nu stapanesc masina.

Majoritatea o tacut politicosi, dar unul mi-o raspuns sfidator ca el iese si atata imi trebe sa dau peste el. Acum, curiozitatea mea: ca motociclist, e chiar atat de greu sa ai si singur grija de tine? Chiar trebuie sa astepti mila soferilor si, in caz de accident, sa plangi pe la colturi ca ai ramas jumate din ce erai? E ca si cum intr-o camera extrem de dezordonata ar fi trei tipuri de copii: unii care se apuca de facut ordine (majoritatea soferilor), unii care doar arunca hainele mai departe de ei (soferii de rable) si cei care stau in fund si plang de mama focului ca nu vine cineva sa le faca ordine (motociclistii).

Iar daca te crezi ghostrider, iti trebuie A1 ca tu mergi doar pe-o roata,  in trafic esti doar o luminita jucausa care palpaie, ai impresia ca soferii vad flash-ul pe timp de zi si adori sa-i dai tare indiferent de conditii, n-ai decat sa conduci asa, dar dupa sa nu te plangi ca te-o lovit careva. Nu intelege gresit, si mie imi place de la 150 in sus, dar cand e, am grija sa se intample pe european, nu in oras. (Pentru cei care rad ca a mea nu prinde decat 120: ca pasagera, pot merge si cu 200, numai ca pe alt motor)

Te plangi ca unii merg de parca si-ar fi cumparat sosea, dar oare nu asa circuli si tu cand ai pretentia de la soferi sa aiba grija de tine orice ar fi, ba chiar sa-ti faca loc pentru unele boacane? Omul se da pe dreapta sa-l depasesti cand sunt masini pe contrasens pentru ca e de treaba, iti face loc la semafor pentru ca e de treaba si se asigura inainte de a face dreapta tot pentru ca e de treaba, nu pentru ca ar fi obligat sa faca asta. Prin urmare, reciteste Codul Rutier (litera cu litera si baga bine la cap), foloseste-ti putin logica si abia apoi iesi iar in trafic. Si vezi retine tot codul, nu doar partile care-ti convin tie.

PS: Da, si eu conduc motocicleta in acelasi trafic ca voi, dar parol ca ma respecta soferii
blog comments powered by Disqus