luni, 31 mai 2010

Nebunul din cartier




Cred ca am mai zis. Daca nu, zic acuma: in cartier la mine exista un nebun. Din-ala adevarat, nu ca e oleaca mai curajos. Din nefericire, am mai avut tangente cu el. Intr-o noapte radea malefic de la geam, cu niste lumanari aprinse si ne alinta "moldovence" pe mine si vecina, intr-o dimineata m-a prins pe strada si mi-a spus ca se duce la Piatra Neamt sa faca scoala pentru copii, altadata am vazut ambulanta jos la scara lui (nu m-am interesat sa vad ce si cum), cica mai urla noaptea, face scandal dar ca in seara asta n-a fost niciodata.


Am iesit si eu afara, ca tot omul. In zare, la vesnicul colt de strada, vad o ambulanta oprita si pe langa mine trec franturi din ce se petrecea acolo: cica o spart si geamuri de termopan, tot. Am vazut o gramada de copii ca se duceau intr-acolo plus niste urlete. Am crezut ca o fi vreo bataie, ceva, asa ca am luat un amic de-o aripa si am plecat in directia opusa. Nu-mi place nici sa ma cert cu cineva, darmite sa vad scandalurile altora. Din pacate, la intoarcere, amicul si-a dat seama ca la coltul ala de strada e un eveniment. De data asta m-a luat el pe mine de-o aripa si am stat sa vad ce si cum.

Masina politiei, ambulanta, dup-aia a venit si o masina de la pompieri...toate astea pentru un nebun. Statea ca fraierul si urla la geam sa fie Becali presedinte si, in paralel, trata cu un prieten sa plece in Italia. Lumea se adunase de parca se dadea paine gratis, multi pozau, filmau, venise presa, nebunul urla de zor, nu inainte de a sparge tot balconul si geamul de la bucatarie. Intr-un final, l-au prins si l-au dus la Politie, dar curiozitatea mea e alta.

Am mai vazut scandal prin zona aia, autoritatile stiu si totusi nebunul era liber. Pariu ca o sa-i dea drumul acasa pana la urma. De ce nu-l interneaza? Sa-l aresteze, sa faca ceva cu el... Omul asta e o bomba cu ceas, oricand poate sa treaca de la scandal la bataie sau chiar crima. E voinic, fizic e capabil de orice... de ce nu-l interneaza? Asta ca s-o iau pe calea laica, deoarece eu cred ca la el e ceva mai mult decat nebunie, problemele lui intra in plan religios deja. Iar nevasta lui, presupunand ca e sanatoasa mintal, de ce nu-l ademeneste pana la o biserica? Sa-i faca ceva... Da, eu ma feresc de biserica indiferent de religie, dar asta nu inseamna ca nu-si are rostul ei.

Tu ce crezi ca se poate face pentru ameliorarea situatiei?
blog comments powered by Disqus