marți, 13 aprilie 2010

Tantarul grecesc




Azi iei o pauza de la aventurile moto sa-ti povestesc ceva mai vechi de prin Grecia. Vechi in sensul ca s-a intamplat vara trecuta, dar nu stii ce am sa-ti spun.

In afara de vecinii sarbi a mai fost ceva care m-o necajit in vacanta aia: tantarul grecesc. Am facut cunostinta de la prima oprire, la 6-7 dimineata cand inca eram chiori de somn amandoi. Din punct de vedere fizic si vazut de la distanta, nu se deosebeste cu nimic de verisorul lui roman; arata ca un tantar obisnuit si nu pare prea periculos.

Comportamentul, insa, lasa mult de dorit. Asa obraznicatura n-am vazut in toata Romania! In primul rand, circula cu viteza, dimineata devreme, cand lumea abia se trezeste. Nu stiu la altii, dar de mine s-a izbit puternic, fara vreun sunet prevestitor, astfel incat cateva zile am avut jumate de frunte umflata. Macar scuze de si-ar fi cerut, dar nici atat... In al doilea rand, e din cale afara de nesimtit! Eu ii pun aparatul anti-tantari in priza, el nu se sinchiseste nici macar sa taca, darmite sa moara, cum ar fi facut politicosul var roman. In al treilea rand, ataca cand nici nu te astepti si bazaie doar de distractie, sa-si bata joc de oameni. Nici macar sansa sa ma apar nu mi-a dat-o.

Totusi, ca sa nu planga tantarul ca-l tot acuz si-l fac sa se simta un nimic, inchei cu o mare calitate de-al lui: e cult, dom'le! si dornic sa invete. Cum mi-am dat seama? Conversam prin mesaje cu un amic grec, mai intrebam dictionarul cand nu intelegeam ceva si deodata surprind tantarul ca se holba si el, curios nevoie mare cum o fi in romaneste unele cuvinte.

In concluzie, cand ajungi pe la greci, ai mare grija cu insectele astea ca-s mai al dracu' decat ale noastre.

PS: Daca te intrebi ce tot canta tanti pe acolo (clipul de la inceputul articolului), sa stii ca "erota mu" inseamna "iubirea mea". E cu dedicatie pentru tantar, nu pentru vreun baiat ;)
blog comments powered by Disqus