duminică, 11 aprilie 2010

Metode noi de lupta in trafic

In una din plimbarile din vacanta, am dat o raita pana la izvorul din Saucesti, sa mai schimb oleaca decorul. Pentru cine nu stie, pe traseu pana acolo este presarat niste pod numai bun de alergat pe el, urmat de ceva european si un drum tare abrupt, prost si plin de surprize.

Cine vrea sa fie uimit la tot pasul, il sfatuiesc sa se duca la Saucesti. Cand iti iei avant sa urci panta, hop apare o curba. Pui repede frana, te inclini tare sa nu iesi de pe carosabil si cand crezi ca ai scapat, te pandeste o groapa oachesa. Mai departe, alte gropi, caini, oameni, masini, biciclete, carute, curbe neasteptate si alte celea au grija sa nu te plictisesti pe drum.

La intoarcere, dupa ce am iesit pe european, m-am gandit ca de-acuma ii tot un trai si-o viata: strazi amabile, vizibilitate pentru toti, spatiu destul cat sa-i dau tare...pana cand am gasit doi prosti care se luau la intrecere, ocupand tot sensul meu de mers: un tirist se chinuia sa depaseasca un camionagiu nervos, astfel incat toata lumea tragea d-zei prin spatele lor.

Cat timp imi dadeam silinta sa conduc astfel incat sa nu-mi fure din greseala astia din fata vreo oglinda, roata sau alte celea, un taximetrist de prin spate avea chef de joaca si pesemne i-am parut o jucarie tare atragatoare. La semafor, pe banda intai, a stat cuminte in spatele meu, apoi m-am dus pe banda a doua, el a ramas pe aceeasi banda, s-a asezat in paralel cu mine, a deschis geamul si urla ceva la mine, ranjind cu ultimii lui dinti. Ii arunc o privire in scarba si-l ignor. Taximetristul insista, ca nu-i circopitec adevarat daca ma lasa sa scap asa usor. Iar ma uit in scarba, iar il ignor. Poate o fi crezut ca nu l-am observat de-o intrat din scurt pe banda mea, gata gata sa ma darame. M-am dus mai pe stanga, pregatita sa franez. Nu prea vroiam sa-l las in fata ca cine stie ce figuri imi facea, dar nu vroiam nici sa risc vreun accident.

Taximetristul o fi inteles ca n-are voie in fata mea, s-a retras la el pe banda, a accelerat putin si a aruncat pe geam bucatele de hartii, care au aterizat taman prin zona mea. Curiozitatea mea e alta: asta e noua metoda de a te certa prin trafic? Aruncand cu hartie in soferi? Interesant mod, n-am ce zice...

Totusi, circopitecul asta ar trebui sa se ia de mana cu bucuresteanul din Dacie care a sarit cu butelia la un motociclist, sa-l bata, acum cativa ani. N-am dreptate?
blog comments powered by Disqus