joi, 15 aprilie 2010

Fructele de mare, o alegere sanatoasa

Muzica de fundal, era prea mare ca sa incapa frumos pe pagina

 In general, sor-mea are obiceiul de a manca si incerca tot felul de ciudatenii scumpe si sanatoase, eu prefer sa raman om normal,in privinta asta. Acum vreo saptamana, imi povesteste foarte bucuroasa despre fructele de mare (ceva asemanator cu pestii,pentru cine nu stie). Vazand ca nu ma convinge de nicio culoare sa incerc, imi da link de la un articol ca sa aflu mai multe. Dupa ce l-am parcurs pe tot, singurele chestii comestibile mi s-au parut caviarul si crevetii, pe care am de gand sa vi-i prezint si voua.

Caviarul

Supranumit si aurul negru al acvaculturii, acesta este printre cele mai scumpe feluri de mancare. Desi suna foarte pompos, el nu este altceva decat icrele nefecundate ale sturionului, felul pestelui determinand si felul caviarului. La asa pret, el are si o valoare nutritiva mare, fiind bogat in proteine, grasimi, zaharuri, vitamine si minerale dar calitatea este data de uniformitatea şi consistenţa granulei, mărimea, culoarea, mirosul, aroma, luciul, fermitatea şi vulnerabilitatea corionului (invelisul extern)

Crevetii

In timp ce caviarul este printre cele mai scumpe delicatese, crevetii se numara printre cele mai populare. Ei se pot gati in foarte multe feluri, cu sau fara cochilie, pot fi serviti calzi sau reci dar cei mai sanatosi sunt cei proaspeti. In acest caz, beneficiile asupra organismului sunt foarte multe: au efect antiinflamator, previn aparitia blocajelor in circulatia sangelui, previne stopul cardiac, sunt anticancerigeni si protejeaza impotriva Alzheimer si imbatranarii premature.

Ce ziceti? Par buni? Se merita sa-i incerc sau e prea periculos?
blog comments powered by Disqus