joi, 7 ianuarie 2010

De la rock'n'roll la black metal



Pentru unii este muzica preferata, altii considera rock-ul un stil de viata, in timp ce oricarui cocalar de rand i se pare o porcarie si rade de se prapadeste cand vede rockeri dansand. Totusi, care-i treaba? De unde a aparut si cand se termina?


Inceputurile


De aparut, o aparut in anii '50, secolul trecut, sub forma de rock'n'roll, la randul lui fiind o combinatie dintre muzica country si blues. Desi inca de la inceput se formasera subcategorii, dupa anii '70 acestea s-au diferentiat foarte mult. De fapt, atunci au "rasarit" ceea ce stim noi azi drept punk, heavy metal si rock alternativ.

Hard Rock

Genul asta de muzica a aparut destul de devreme, prin anii '60, din care mai apoi a derivat heavy metal. Cui ii pare cunoscuta denumirea sau vrea sa auda cum suna, il informez ca Led Zeppelin, Alice Cooper, Deep Purple si Iron Maiden au cantat in stilul asta, am pus link-uri spre o melodie la fiecare si mentionez ca ce-i cu albastru e balada si ce-i cu rosu, e ceva mai dinamic. Acest gen s-a dezvoltat in anii '80 si din el s-au desprins multe alte genuri. Eu ma pricep doar la symphonic metal, cu restul va descurcati daca va intereseaza. Dau si aici exemplu, formatia Therion.
 In alta ordine de idei si din cate am bagat de seama, genul asta e cel mai usor de "digerat" pentru un om care nu e fan rock si tind sa cred ca multi oameni descuiati la minte il asculta, dar fara sa adopte tot stilul de viata.


Black Metal

Pe aici apar micile probleme. Genul asta de muzica este destul de decent pe partea instrumentala, dar partea vocala e ceva mai diferita. Mai exact, se foloseste toata gama: vorbit in soapta, gemete, urlete, cantat propriu-zis etc lucru ce face versurile greu de inteles ceea ce duce la impresia ca trebe sa fii a dracu de destept sau artist ca sa le intelegi. Calea cea mai simpla e sa nu asculti deloc. Asa am facut si am mai scapat de o grija :)...
Dar revenind la black metal al nostru. Versurile...ei bine, versurile nu sunt pe aceleasi teme traditionale ca la toate celelalte melodii pentru oamenii de rand ci abordeaza subiecte oculte,pagane sau cum vreti voi sa le spuneti dar, in orice caz, subiectele sunt certate bine cu toata religia crestina, de unde si ideea generala cum ca rockerii sunt satanisti. Nu garantez, dar printre cunoscutii mei nu sunt.

Mie personal imi place muzica rock, chiar daca acum m-am potolit tare. Inainte ascultam inclusiv black metal, am incercat o multime de genuri, am si dansat (ca orice rockerita care se respecta :P ) dar cu timpul m-am calmat si momentan ascult doar hard rock, in rarele momente cand sunt nervoasa. Voi ce parere aveti despre genul asta de muzica?
blog comments powered by Disqus