marți, 20 octombrie 2009

Sigur n-avem tigani in familie?


Saptamana asta, tot vorbind cu o colega prin pauza, am ajuns la concluzia ca e foarte rentabil sa stii tiganeste atunci cand se leaga careva de tine. Daca esti mai alb din fire,nu stiu ce sanse sunt sa puna botul inamicul, dar eu is ceva mai neagra.Odata trasa concluzia, am impachetat-o, am bagat-o in buzunar, urmand ca acasa sa o prezint lu' mama, femeie extrem de conservatoare si usor xenofoba.


Ia ganditi-va voi,in ce moment v-ar pica voua cel mai bine vestea ca odrasla voastra aparent romanca ar vrea sa invete tiganeste? La masa,evident! Sa va stea mancarea in gat, curioasa si ea cum o sa se incheie situatia.Asa i-am facut si eu lu' mama, dar intr-un mod mult mai chinuitor.

Am inceput prin a-i povesti despre accentul foarte moldovenesc, aproape rusesc, al profei de mate din ziua respectiva. Subiect aparent inofensiv :) Apoi m-am apropiat de vestea cea mare, facand legatura cu fratii lu' tata si anume faptul ca toti vorbesc la fel de moldoveneste,profa fiind intrecuta la accent doar de catre tanti Jenny,o matusa lipoveanca la care, daca nu-s atenta ce zice, ma jur ca vorbeste ruseste.

Mama manca in continuare, ca subiectul tot inofensiv era.


Dupa aceea, i-am spus ca bunicul nu putea fi musulman din sudul Basarabiei, asa cum sustinea ea, pentru ca el era blond si,de fapt, de la bunica i se trage lu' tata culoarea inchisa a pielii. Nu,nici bunica nu era vreo femeie araboaica, ci tiganca de-a dreptul,din aia din Ungaria (imi spusese mie tata! ), adica o combinatie dintre doua popoare pe care mama nu le suporta.

Deja mancarea prindea aderenta pe gat, refuzand sa lunece usor.

Am mai discutat putin si i-am facut cunostinta cu draga mea concluzie de dimineata, conform careia ar fi foarte necesar sa invat tiganeste. In secunda doi a venit contra-argumentul:
-Ei,cum sa faci familia de ras? Ca doar n-avem niciun tigan in familie,cum sa inveti tu tiganeste?
-Hai, du-te...chiar n-avem? :-> Dar bunica ce-i? :->
O tacut mama :D
-...plus multe rude de-ale tale.De unul, cel putin, stiu eu. Mi-o spus tata ! continuam ca s-o necajesc pe maica-mea.
Pe moment o inceput ea sa-mi explice ca nu-i adevarat dar,la ora actuala, cred ca a ramas doar cu speranta ca n-oi fi asa sarita incat sa invat tiganeste,ca de idee  n-a avut curaj sa se lege.

Acu serios vorbind, as invata limba asta dar n-am de la cine. Bineinteles, ca orice om pe lumea asta, cunosc si eu tigani, cu care ma inteleg relativ bine, dar cu niciunul nu sunt prietena apropiata, astfel incat sa ma invete si pe mine tiganeste
blog comments powered by Disqus