miercuri, 21 octombrie 2009

Interactiuni cu rasa neagra

Ieri am aflat ca la scoala se organizeaza un proiect cu o scoala din Zambia, o tara de prin Africa. Ideea de baza este sa corespondam cu ei descriindu-ne stilul de viata dar cica s-ar putea si calatori oleaca pana acolo. Nu cred ca era copil mai fericit ca mine cand am aflat vestea :) Eram bucuroasa ca exista o sansa sa plec departe, abia acasa fiind constienta ca pe acolo is negri, genul de oameni care ma cam baga in sperieti :D Nu mi-au facut aproape nimic, pur si simplu nu sunt obisnuita cu ei. In oras la mine, de la nastere pana acum cred ca am vazut maxim patru, intamplator, pe strada.Cat despre interactiuni...ei bine, au fost doar doua. Sa va povestesc :)



Prima oara am patit-o in Franta, pe la 12 ani. Corul din care faceam parte avea concurs pe acolo asa ca mi-am anuntat parintii acasa si prin octombrie am plecat. Am prins un frig in tara aia, cum se gaseste in Romania doar de boboteaza. Revenind ale noastre, noi luam masa de trei ori pe zi la o cantina, langa care era o cabina telefonica care cica ar fi functionat pe baza de monezi, nu cartele. Cum nu mai aveam credit pe telefon, am vrut sa folosesc si eu sa folosesc cabina ;;)

Cand am venit la cantina deja era un negroteu care vorbea la telefon. Nu-i nimic, mananc si sun dup-aia. Termin masa, ies afara, negrul tot acolo. Astept, ala nu mai termina. Ce dracu avea atata de vorbit, nu stiu dar pana la urma m-am enervat si i-am facut semn ca am si eu de sunat. Stiti ca francezii is politicosi, nu? Ei, asa si negrul meu: mi-o zambit :) Frumos. Foarte frumos. Atat de frumos incat in secunda doi nu-mi mai trebuia nici telefon, nimic. Tot ce-mi doream era sa plec mai repede de acolo, atat de tare ma speriase ala :D

A doua oara am patit-o in Grecia, anul asta. Grecul meu muncea, altul n-aveam, era seara deci plaja nu ma vroia asa ca singura optiune ramanea sa ma plimb cu tata prin statiune.Mergem noi in lung, in lat...la un moment dat ajungem la o intersectie unde diversi negri ofereau servicii, printre care si acela de a impleti parul in codite din-alea africane. Cand trec prin intersectie, ce sa vezi? O negresa ma remarca. Era o femeie urata, foarte neagra(!), cu ochii extrem de bulbucati, niste cornee oleaca ingalbenite si niste dinti imensi, de parca ar fi fost gata sa ma infulece. Cucoana s-a gandit ca mi-ar sta foarte bine cu niste codite si daca tot ma holbam spre ea de la distanta, o inceput sa agite un pieptene,facandu-mi semn sa ma duc la ea.

Negresa, saraca, probabil ca avea intentii relativ bune dar mie mi s-o parut  ca vrea sa ma omoare asa ca am rupt-o la fuga spre tata (ramasesem oleaca in urma), gesticuland disperata ca sa inteleaga ca n-am voie. Am incercat sa-i si vorbesc, dar nu stiu cat o fi inteles ca era distanta mare intre noi.

Acestea fiind spuse, va dati seama ce inimioara mica as avea daca as pleca in Zambia? Cat un pui de puricel :P Ca pe acolo is negri, multi si nu cred sa existe vreun alb pe aproape :D
blog comments powered by Disqus