miercuri, 30 septembrie 2009

Si cica eram in Grecia...

Daca tot v-am vorbit ieri de Paralia Katerini,mentin tema povestindu-va inca ceva,tot de pe la greci.

In primele zile de cand ajunsesem in statiune,am plecat pentru cinci minute de la plaja sa-mi cumpar o prajitura ca mi-era foame tare.Am nimerit una cel putin delicioasa,am mancat-o si de-acu sa arunc ambalajul la gunoi. Conform logicii mele,daca eram in Grecia,cel mai bine ma puteam intelege cu oamenii daca vorbeam in greaca dar nu stiam cum se zice la "a arunca" si "cos de gunoi",iar dictionarul il lasasem in camera,ca facuse insolatie. Dupa o gandire intensa,am decis sa intreb "ce fac cu asta?" astfel incat,la o intrebare asa stupida, sa se opreasca grecul,sa-mi spuna s-o arunc la gunoi,ocazie cu care aflam si cum se zice la "cos de gunoi",urmand sa intreb unde e respectivul derbedeu(cosul).

Ma ridic in picioare,iau ambalajul si plec spre asfalt ca langa mare sigur nu erau cosuri.Pe drum ochesc o femeie la vreo patruzeci de ani.Asta sigur sta de vorba cu mine imi ziceam in sinea mea. Ma uit intens la ea pana ii fixez privirea si incep:

-Signomi(ma scuzati)...Ti prepei na kano me auto?(traducerea o aveti mai sus)

Se uita,saraca,la mine ca la un nou fel de mancare cu ingrediente de pe Marte,asa cum probabil va uitati si voi la fraza asta.Casca ochii maaaari,se uita luuuung si da din umeri.Bun,nu era grecoaica.Valei,o fi sarboaica. Ce ma fac,ca eu nu mai tin minte cum se zice la "cos de gunoi" in engleza... In speranta ca sarba se aseamana cu romana,am inceput sa ma balbai in romaneste:
-Cos...de gunoi....
-Aaaa...uite-l acolo! :) veni prompt raspunsul.
In concluzie,dragi romani,nu va mai chinuiti sa invatati limba tarii unde va duceti in ideea ca faceti vreo bucurie localnicilor,ca la cat is aia de putini,nu renteaza. Cel putin in Grecia unde,dupa ce ca gasesc rar vreun grec, mai vorbeste si ala romaneste,sa-mi distruga mie bucuria de a vorbi in greaca.
blog comments powered by Disqus