sâmbătă, 26 septembrie 2009

Primele rele de la scoala



 Primul chiul
Sor-mea a fost la liceul de arta,sectia muzica,instrument: vioara. Cum nu stiam ce sa aleg,n-aveam nicio parere despre ce-as vrea sa fac,m-am luat dupa ea si m-am dus la acelasi prof,om in varsta,slab, inalt, rabdator dar din cauza unei neintelegeri,pe la 9-10 ani m-am mutat la altcineva,ficior-su. Noul nene care ma invata pe mine sa scartai frumos la vioara semana fizic cu taica-su, dar era mult mai bolnavicios,neserios, nici macar nu avea sala lui,sa stiu unde vin cand am ora dar ma tinea foarte mult la asa-zisa ora,atunci cand aparea. Adica aveam de la 12 la 1 (dau un exemplu) dar scapam abia la 4. Ce sa mai,un artist.


La inceput am stat eu cat am stat,eventual mai faceam ore cu ta-su dar dup-aia incepuse sa ma calce bine pe nervi. Intr-o zi,cand tot vorbeam cu o colega sa mergem in oras,imi aduc aminte ca data trecuta asteptasem degeaba o ora pe hol,fiindca proful tot nu aparuse,asa ca am decis sa chiulesc de data asta. Riscurile nu erau prea mari,ba chiar aveam sanse sa nu ma prinda pentru ca rar faceam ora.

Si uite-asa m-am invatat sa chiulesc, in fiecare an avand cate un obiect preferat: in clasa a patra de la vioara, intr-a cincea de la sport, intr-a sasea de la orice ora care-mi parea mai deochiata,intr-a saptea de la religie,iar intr-a opta de pretutindeni daca aveam de invatat pentru capacitate. Acum la liceu pot spune ca m-am cumintit: lipsesc de la orele usoare,intotdeauna tinand evidenta absentelor,nu cumva sa castig vreun noua la purtare sau sa mai pot face o absenta in plus.

Prima pozna
 Tot pe la varsta aia (9-10 ani) aveam o colega in clasa cu care ma certam grozav.  Era roscata, urata, cu pistrui.Nu stiu de la ce ma luam,probabil fiindca era enervanta si mintea mult dar vesnic ne certam. Ba ma pâra profei de TSD (teorie,solfegii si dicteu; un fel de teorie muzicala) cu cine stie ce replica de pe vremea dinozaurilor, ba ma lua de sus,ba copia de la mine si apoi era mandra de nota mare din lucrarea ei, jurandu-se ca e merit personal, mereu se intampla cate ceva.

Nu era doar ea asa,ci din mosi-stramosi. Odata discutam cu doi colegi sa luam un cadou profei de engleza,ca era ziua ei,timp in care mama roscatei era in spate. Cum sa nu se bage femeia in discutie? Imediat ne-o trantit o replica mortala,care ne-a pus cu botul pe labe Intr-a cincea,cand o sa aveti profesori la fiecare materie, ce-o sa faceti? ,replica ce mi-a crescut si mai mult antipatia.

In tot contextul asta, intr-o zi in care aveam chef de batut joc de colegi, s-a nimerit sa treaca pe langa banca mea, in fuga, roscata(Mara o chema). Nu puteam s-o las sa scape, asa ca i-am pus o piedica fix cand trebuia, astfel incat fata a cazut, si-a julit genunchiul si si-a rupt ciorapii. Eu ma imbracam dimineata cu prima haina nimerita prin dulap, o aranjam cum ma ducea capul ca ai mei n-aveau timp sa ma invete, parul il pieptanam cum puteam adica putin spre deloc(era lung pana in talie deci trebuia timp dar eu cum ma grabeam, il pieptanam pana urla tata si apoi plecam asa) deci va dati seama ce look de "diva" aveam. Tinuta asta combinata cu nuanta de saten inchis tare in cap plus o piele ceva mai neagra decat media rezulta o fermecatoare moaca de tiganca :)) Roscata,in schimb, era alba ,cu parul mereu ingrijit chiar daca statea infoiat ca la negri, cu haine atent alese,aranjate frumos si,in ziua respectiva, avea ciorapi finuti,de matase.


Va dati seama ca julitura trecuse instant cand s-a vazut cu ciorapii in greva,amenintand sa se destrame cu totul pana acasa. Da-i,panarama cu invatatoarea,ca acu sa-i cumpar altii...n-am vrut,i-am spus ca pot sa-i cos. Aveam atatea haine la papusi facute de mine,era clar ca puteam sa-i cos si ciorapii lu' aia,dar fata n-a vrut :D . In schimb, l-a adus a doua zi pe ta-su la scoala,sa ma certe ca vai,ce crima am comis. Pe mine ma durea undeva de el asa ca i-am dat aceleasi raspunsuri in doi peri,cum i-am dat invatatoarei. Pana la urma a lasat-o balta si in anul urmator, si-a mutat fata intr-o alta scoala. Bine i-o facut,ca oricum ma mai luam de ea daca statea in clasa cu mine. Nici in ziua de azi n-am intalnit o fata care sa-mi fie atat de antipatica precum Mara.
blog comments powered by Disqus