marți, 29 septembrie 2009

Paralia,a doua casa



In urma ciocnirii de un grec superb,anul asta am fost iar in tara zeilor (antici,dar sunt si acu bunaciuni:D ). Bineinteles, loc strain,cu potential turistic...logic ca am intalnit tot soiul de nationalitati de la negri pana la nemti, fiecare cu obiceiurile si apucaturile sale


Intai si intai,ca o patriota ce sunt incep cu romanii. Am fost acolo cu autocarul si,pe drum,cam toti s-au imprietenit unii cu altii,cativa oameni fiind cazati la acelasi hotel cu noi. De plictiseala si ca sa nu stea tata izolat, l-am convins sa iesim si noi cu oamenii ceia. Se duce el,bate la usa,ramane pe diseara,iesim,ne intalnim cu ceilalti si tocmai cand era plimbarea mai frumoasa,apare pe marginea drumului o casa relativ luxoasa,care le-a placut la nebunie celorlalti.

Stiti obiceiul cocalarilor conform caruia se pozeaza oriunde,in orice ipostaza,nu? Ei,asa au facut si romanii astia care au facut loc in bagaj pentru toate obiceiurile de acasa: s-au tras in poza in fata casei, sa vada si ailalti din Romania prin ce locuri smechere o trecut ei. Acu,daca erau alea doua fete mai tinerele,intelegeam dar si aia maturi faceau la fel. UNUL n-o ratat pozatul langa casa aia. Atata curiozitate am: cam cat s-ar fi crucit proprietarul daca ar fi vazut asa grozavie la poarta lui? Mai ales ca tre sa fi fost vreun strainez, cel mai probabil grec,deci sigur nu e obisnuit cu apucaturi din-astea.

Dupa treaba asta,intr-o alta dup-amiaza ma apucase un somn teribil. Tata,in schimb,avea chef de plaja si cum nu-mi place sa tin oamenii in loc,l-am expediat numai sa ma lase sa dorm.Sforai eu ce sforai,mai ies prin statiune,seara ma intalnesc cu tata si-mi povesteste ce-o patit el.


Se facea ca,in timp ce se rumenea frumos la soare,o aparut pe langa un negroteu care vindea peisaje din toata lumea: Franta,Anglia,America...de peste tot. Nu stiu ce-o fi facut,dar cert e ca a inceput sa vorbeasca cu tata,in romaneste.Si incepe omul sa-si prezinte marfa:turnul Eiffel,nush care ceas din Londra...si ajunge la un peisaj foarte exotic,moment in care exclama foarte fericit:
-Mozambic!Tara mama!

Dat fiind faptul ca am mai fost acolo,cunosc limba lor nationala si mi-am facut prieteni,ma simt in Grecia ca acasa,de-aia vreau sa revin. Nici nu stiti ce primitori sunt localnicii daca va aud vorbind in greaca, fie ea si stalcita.

PS: articolul asta este trimis la concursul alora de la Cotidianul. Cand prind link,vi-l ofer si voua
blog comments powered by Disqus