sâmbătă, 19 septembrie 2009

Mici boacane de dupa scoala

Pentru cine nu stie,sunt in clasa a 11-a , in perioada asta cumpar manuale intr-o veselie si e o intreaga nebunie prin scoala pe tema asta. Logic,bani primesc de la ai mei.Daca tot m-o adus pe lume,acu sa-si asume responsabilitatea. In prima zi am avut grija sa nu cheltui toti banii pe carti si,conform intelegerii de dimineata, diferenta era pentru benzina.

Dupa ore,cu
ghiozdanul plin de caiete imense,am plecat la plimbare.O aglomeratie in oras de nedescris, abia am ajuns la benzinarie. Acolo hranesc fata si plecam amandoua vesele,pe Magura. Cand colo,la intrarea in sat,ce sa vezi? Doi politai,ca doar n-oi vedea flori sau ciocolata. Unul dintre ei ma opreste si fara sa-mi ceara niciun fel de act sau sa se prezinte,ma intreaba direct:

-Ma mai tii minte?

Eu m-am uitat lung la moaca lui(aveam casca in cap)...era grasut,alb de mai avea un pic pana sa luceasca la soare,pe cap deja era patinoar pentru muste la cat chelise,dar n-avea riduri. Clar,era din-asta tinerel. Ma, o fi ala de la statuie! ma gandeam eu la unul pe o vitezana intalnit din greseala la statuia lui Stefan cel Mare. Ii stiu doar vocea si motocicleta.Mutra,haine,functie...nimic. Totusi,nu parea sa fie ala fiindca actualul avea voce cam subtire.Nereusind sa-mi amintesc de el,i-am spus adevarul:
-Vag...
-Stii vorba aia ca facerea de bine e futere de mama?
Eu am ramas perplexa. Din cate stiam din experienta(a mea si a altora), politaiul vorbeste civilului cu dvs. Bun, oi fi mai micuta,dar macar decent ar trebui sa vorbeasca,nu? Inca in soc, cu juma de gura fiindca nu stiam daca bate apropo la un viol sau is eu handicapata,l-am intrebat incet:
-Care-i faza? :-/
Na,vorbeste urat,vorbesc si eu. Pana la urma omul se enervase fiindca in mai ma iertase de la suspendarea permisului dandu-mi amenda pentru ca nu am tinut mainile pe VOLAN,in conditiile in care conduceam motocicleta. L-am intrebat pe tata ce pateste un politist daca depun contestatie,el a spus ca nimic si banuind ca acel "volan" a fost introdus intentionat pentru a scapa definitiv de amenda,l-am pus pe tata sa scrie contestatia si l-am trimis la tribunal.Abia acu am aflat ca,totusi,pe om il afecteaza dar nu retrag nimic din doua motive: 1) nu stiu cat de grav il afecteaza(daca e vorba doar de o plimbare la tribunal,nu-i problema) si 2)atunci cand l-am intrebat daca il afecteaza cu ceva,mi-a raspuns de sus "ei,ma afecteaza..." apoi intorcandu-mi spatele; deci nu e asa de importanta treaba asta.

Am mai intrebat in jur,n-am primit nicio informatie concreta deci treburile raman la fel, iar noi trecem la urmatoarea intamplare :)

Ma plimb in sus,in jos,ma plictisesc,ma duc in oras si opresc frumos la ultimul hop din drumul spre casa: asezata comod in mijlocul strazii,asteptam sa treaca toooooti aia de pe contrasens si am facut stanga pe strada mea, cu mare grija sa nu ciocnesc vreo masina din sens opus(cu greu incapem amandoua pe drum) sau vreo cucoana sa-mi deschida generos o mare portiera in moaca.Adica asa fac de obicei, cand nu se intampla nimic special.


In ziua cu pricina,cat stateam frumos pe acelasi mijloc al drumului,am vazut in fata,din sens opus o duba care nu prea statea pe banda ei si ameninta furioasa sa intre in mine,transformandu-ma in musca. Stiind sigur ca alor mei le place enorm de varianta mea umana,i-am tras lu' ala un flash,sa fie convins ca eu chiar exist pe drum, nu-s doar o iluzie :* Intentia a fost buna,dar pana am nimerit butonul, ala cu duba era aproape de mine. Totusi,i-am dat flash-ul,ca poate inca nu era convins pe deplin ca sunt pe drum,inclusiv betzele alea doua sprijinite de motor cunoscute sub denumirea populara de "picioare" trebuind ferite. Omul cand a vazut asa lumina emanata de motor,imediat a pus frana si mi-a facut semn sa trec, desi nu era nimeni in spatele lui.

Ca o paranteza,in loc de incheiere: ieri,in acelasi loc si aceleasi conditii(lipsea flash-ul din partea mea), un motociclist m-o lasat sa trec,chit ca nu aveam prioritate si strada era goala.Frumos gestul,n-am ce zice dar am o curiozitate: asa cum a putut sa se opreasca special ca sa ma lase pe mine sa trec,nu pot sa faca la fel motociclistii in cazul unei masini? Sau motocicletele au senzori si daca trec motoare stiu ca tre' sa se opreasca dar daca e masina,musai sa infinga in ea? Gestul poate fi facut si in cazul conservarilor. Cred ca s-ar reduce mult din numarul accidentelor si imaginea motociclistilor s-ar imbunatati considerabil. Parerea mea :)
blog comments powered by Disqus