vineri, 18 septembrie 2009

Liceu bun versus liceu mediu (I)

In zilele noastre cam orice familie cat-de-cat onorabila isi doreste ca odrasla sa intre intr-un liceu cat mai bun,in multe din cazuri insasi odrasla dorindu-si acest lucru. Ca o fi din snobism pur, ca or exista motive serioase care mie imi scapa,nu stiu. Am fost una dintre persoanele care a schimbat un liceu mediu cu unul bun,decizia fiind 100% a mea.Motivele
au fost simple: am vrut sa stau printre oameni normali (nu toate neamurile de vagabonzi si curve), sa fac carte cum trebuie si sa am ore mai putine.


Printre oameni normali am ajuns,asta e clar. Actualul colectiv este format, in foarte mare parte,din copii cuminti,foarte destepti si cam asa e in tot liceul,din cate am observat. Ce-i drept,sunt unii de o prostie rara dar astea sunt exceptii.

In ceea ce priveste numarul de ore,abia anul asta se simte o diferenta notabila,avand in vedere ca anul trecut aveam cam sapte ore,iar in celalalt liceu se nimerea si cate opt intr-o zi (aveam orar relativ flexibil, nu era impus in totalitate).

Cat despre invatat, in liceul bun am la teme de nu-i adevarat. Citit din caiet,din carte,invatat, scris, nu iese problema, portofolii cam peste tot, activitati practice, inspectii, proiecte... pfuai,mai ceva ca la serviciu. Numai pe teren si in delegatie nu ne trimit astia,ca in rest... In a doua zi de scoala,cand s-a inceput predatul, am crezut ca am gresit clasa. Noroc de colegi ca i-am recunoscut. Eu,care inainte terminam temele in maxim o ora si aveam note mari, acu stateam la birou toata dup-amiaza si luam 6...7,daca aveam noroc.

Bun,mi s-a implinit dorinta sa fac carte. La ce folos? Pot sa ma laud cu o medie foarte mare la capacitate, din care face parte un 10 de la mate si toate astea bazate pe cunostintele acumulate in generala. La media asta de la capacitate se adauga cea din 5-8 (9,20 si ceva). In total o iesit 9,53,nota care-mi permitea sa intru oriunde, chiar daca in timpul anului am frecat menta la greu. La sfarsit de liceu (bun) o sa am o medie de numai cu lupa o sa poata fi vazuta,  eventual o nota buna la BAC si  patru ani de chin si jale. Daca vreau sa fac o facultate unde se intra pe baza de dosar,m-am lins pe bot :) ,lucru pe care o sa-l faca multi dintre cei care au vrut licee bune.

PS: Asta este expunerea din punctul meu de vedere,bazata pe experiente personale.Mai vine o tura scrisa in urma numeroaselor cercetari si scrisa mult mai obiectiv :p
blog comments powered by Disqus