joi, 11 iunie 2009

Intai si intai,clasificarea


Te-ai gandit vreodata cum ar fi sa ai motocicleta ta?Sau macar sa cunosti un motociclist?In orice caz,ai avut vreodata tangente cu domeniul asta?Hai sa ti-l dezvalui, aspect cu aspect, astfel incat motociclistii sa nu mai fie un mister pentru tine si, macar de curiozitate, sa stii ce se ascunde in spatele tobelor zgomotoase sau a reputatiei de rocker, satanist ori donator de organe.

Poate pentru unii e doar un mijloc de transport, pentru altii un must-have, o fita sau o piesa esentiala pentru a castiga bani (aici ma refer la curieri de pizza sau cei care se ocupa cu vanzari in domeniul asta). Dar, pentru majoritatea, motocicleta este o pasiune datorita careia ar renunta la multe alte lucruri.

Intai si intai,clasificarea
Motocicletele se impart in cinci-sase categorii , fiecare dintre ele fiind mai folositoare dintr-un anumit punct de vedere fata de altul desi toate sunt folosite pe strada.Spre exemplu,cele pentru drum lung,sport-touring,enduro-touring si chopper au greutatea mai mare fata de cele pentru oras,implicit sunt mai stabile,ofera o pozitie asemanatoare cu cea din masina si,spre deosebire de vitezane sau enduro,au saua mai lata,aceste doua lucruri oferind mai mult comfort.Bineinteles, si amatorii de calatorii extraurbane au diverse preferinte,de aceea sunt mai multe tipuri de motociclete pentru drum lung.
Sport-touring

Astfel,sport-touring-ul permite o viteza de croaziera mai mare, dar e buna doar pentru plimbari prin zone civilizate,cu strazi bune,cum ar fi Europa.
Chopper

Chopper-ul pare facut pentru cei care nu se grabesc niciodata si le place mai mult drumul in sine decat destinatia.De asemenea,si el se "simte" mai bine prin zonele cat de cat civilizate decat prin catune uitate de lume,in care nimeni n-a vazut asfaltul.

Enduro-touring

Pentru amatorii de explorat,vizitat locuri exotice(Africa va zice ceva?) sau descoperit natura cu toate misterele ei exista enduro-touring.



Un tip aparte de motociclete,initial construite pentru circuit dar care ulterior au aparut si pe strazi este speed-ul.Dupa cum le spune si numele,ele sunt construite pentru viteza.Cu cat mai mare,cu atat mai bine.De asemenea,se pot inclina foarte mult pe viraje lucru ce permite abordarea lor cu o viteza net superioara celorlalte tipuri de motociclete.


Pentru a va forma o parere despre speed-uri,va pot spune ca,in general,cele cu peste 1000 cmc,pot atinge si 300 km/h,unele chiar depasind aceasta viteza.












Speed

Cu timpul,din speed-uri au derivat motocicletele naked.Acestea au aceeasi forma ca vitezanele doar ca le lipsesc carenele,lucru ce le subtiaza considerabil si le face mai putin aerodinamice scazandu-le din greutate,totodata.Din moment ce o motocicleta nu prea puternica dar usoara, subtire si manevrabila ,cum ar fi naked-ul este ideala pentru oras,il putem numi si stradala.
Naked

Daca e sa iau la puricat pe fiecare,sunt mult mai multe tipuri de motociclete dar informatiile astea sunt suficiente pentru a forma o idee despre ele, prea multe detalii devenind plictisitoare.
blog comments powered by Disqus