marți, 2 iunie 2009

In legatura cu fumatul

Azi o fost o activitate la mine in scoala care cica incerca sa convinga lumea sa se lase de fumat. N-am participat la prea multe din-astea,dar mi se pare cea mai aiurea dintre toate si a atins oricare alt scop in afara de cel propus.
  • Dupa ce s-o prezentat toti invitatii,colaboratorii si alti oameni de genul,o duduita de la Anti-drog a venit in fata si a inceput sa intrebe lumea unde,de ce si cu cine fumeaza. Acu pe bune,nu fumez dar ce importanta are daca as sari gardurile cu o colega sau m-as multumi sa stau la baie cu femeia de serviciu?Mai pe romaneste,care-i argumentul care sa ma determine, cica,sa ma las de fumat?Asta pe langa faptul ca tanti respectiva avea un plasture intr-un colt de frunte,fapt care imediat m-a dus cu gandul ca s-a drogat,n-a vazut pe unde merge si a dat cu capul de ceva :D
  • Apoi ne explica faptul ca nu-i bine din mai multe puncte de vedere sa ne invatam prietenii sa fumeze.Presupun ca majoritatea oamenilor stau printre alti oameni cam de aceeasi varsta, deci sunt cam la fel de maturi toti din grup.Prin urmare,ce drept am eu sa-i refuz la unu placerea de a-si fuma tigarile?Atata timp cat nu-s cumparate din banii mei(si sigur nu sunt),nu-mi strica mie plamanii si nici cu maica-sa nu seman,ce treaba am eu cu omul respectiv? Oricum nu pricepe ca nu e bine si da ochii peste cap daca ii pun placa "Nu-i sanatos.Poti sa te imbolnavesti de inima,plamani etc".Stie ce se intampla, e constient de ce face, slabe sanse sa-l vad la batranete cum se chinuie din cauza tigarilor asa ca spor la fumat, daca ii trebuie.
  • Dupa atata vorbaraie,ne prezinta in sfarsit ceva care seamana cu un argument.Erau doi baieti diferiti.Unul savura gudron(am inteles ca ar fi ceva din asfalt),formol (substanta aia din laboratoare in care se tin mortaciunile,sa nu putrezeasca) si alte substante separat. Primul gand a fost "ce prost e:)) cu asta se inlocuiesc tigarile?" dar apoi a venit si al doilea baiat care savura aceleasi substante dar sub o forma mult mai...draguta si toate deodata, printr-o tigara. Varianta prezentata a fost originala,recunosc.Alti fraieri,de-a lungul vremii, doar enumerau ingredientele si daca avea noroc de natarai,mai bine taceau.
  • Un alt lucru pe care l-am vazut de multe ori si deja sunt satula este reprezentat de imagini cu tot felul organe stricate de la fumat.Ce-i drept,nu-s foarte sexy dar la varsta asta garantat arata mai bine si,din cate stiu,plamanii sau inima nu se vad.Asa ca de ce sa ma ingrozesc?Poate si matzele is scarboase.Asta inseamna ca tre' sa beau tot felul de licori care sa le dizolve fiindca intestinele mele arata rau,deci trebuie sa scap de ele?Plus ca de ceva tot trebuie sa moara omul.Si parca mai bine din cauza tigarilor(l-au relaxat) decat de la vreun infarct sau atac cerebral(prea multi nervi),nu?Zic si eu:-??
  • Daca astia de la anti-drog vad ca pe fumatori ii doare la basca de sanatate,incep s-o ia cu motive sociale.Printre altele si cel mai aplicabil la fete,este mirosul urat pe care-l emana, fapt ce ar putea alunga unii baieti.Nicio problema,respectivele se pot combina si cu un fumator,nu-i bai.
  • Presupunand ca,totusi,cineva a fost convins sa se lase,noua ni s-au prezentat tot felul de metode mai mult sau mai putin medicale(guma,plasturi cu nicotina) care costa mai mult decat tigarile in sine.Tratamentul dureaza cateva luni.Deci,ce rost ar avea sa se lase lumea de fumat din moment ce cheltuie mai multi bani?Ca banii sunt principala durere a tuturor.
  • Pana la urma,din toata chestia asta s-a hotarat ca nu prea e corect faptul ca profii au fumoar iar elevii nu si inca ceva,dar nu mai tin minte ce.
In concluzie,fumatul nu mi se pare asa de nociv pe cat este prezentat si nici intr-un caz nu e asa urat ca drogurile.De la tigara se strica cel mult sanatatea,dar de la droguri se strica toata viata; un drogat nu poate sa munceasca,nu poate sa faca nimic,dar un fumator poate. ;) Nu sfatuiesc pe nimeni sa cumpere tigari dar nici nu-l critic.Fiecare cu treaba lui iar eu,personal,nu fumez pentru ca nu-mi trebuie si n-am bani destui cat sa-i cheltui pe toate prostiile(aici sunt incluse si dulciurile,sucurile etc).
blog comments powered by Disqus