joi, 25 iunie 2009

Hai cu motorul prin oras



In Occident si,mai nou,pe la noi in tara, lumea a inceput sa-si dea seama de avantajele pe care le presupune o motocicleta,in special in ceea ce priveste deplasarea in marile orase.Avantaje care nu sunt de neglijat,din multe puncte de vedere.

  • Unul dintre aspecte este mobilitatea si viteza in trafic.Cu o motocicleta si,eventual cu putin noroc,cozile interminabile de la semafor sau intersectiile blocate devin ceva neimportant pentru ca o motocicleta incape prin mult mai multe locuri decat o masina.Ok,dar si bicicleta incape, or sa zica unii mai afurisiti.Incape,dar nu poate prinde aceeasi viteza ca motocicleta. Plus ca pe bicicleta se depune efort fizic. Pe motor,cu niste casti in urechi si haine mai groase decat media,se intrunesc toate avantajele pe care le pot da masina impreuna cu bicicleta.

  • Alt avantaj,dar valabil doar la motocicletele de cilindree mai mica,ar fi consumul redus de benzina.Nu va ganditi ca motocicleta mica inseamna viteza maxima de 40 la ora. Un chopper de 125,cu limitator si alte celea,prinde 120 :),iar chopperul este cel mai lent tip de motocicleta.Pentru cei care vor motocicleta strict pentru deplasarea urbana parerea mea este ca o motocicleta cu cilindreea asa de mica este suficienta.Asta pe langa consumul relativ redus(ma refer la cele mici)
  • Un alt aspect bun de luat in seama este faptul ca,daca ai o motocicleta,scapi mult mai usor de belele prin trafic.Fie ca are unu pica si face faze,ai dat peste vreo oglinda sau te-a luat radarul,atata timp cat ai numarul indoit poti sa-ti vezi linistit de treaba fiindca singura problema o sa fie atunci cand te trage politia pe dreapta si nu ai bani la tine.

  • De asemenea,daca nu ai pica pe soferi,motocicleta o sa te duca la destinatie mult mai relaxat decat in masina.In primul rand pentru ca pilotarea in sine este placuta si in al doilea rand pentru ca nu prea exista "ganganii" mai mici ca tine care sa te streseze.

  • La partea cu echipamentul e cu dus si intors.Pe timp de vara,daca esti atat de ingrozit pe drum incat il porti,o sa-ti fie cam cald si la destinatie ai sa arati groaznic,ceea ce reprezinta un dezavantaj.Daca,in schimb,lasi echipamentul acasa atunci cand mergi doar prin oras ai sa ajungi la destinatie mult mai racorit.Soferii ori crapa de cald in masini,ori racesc de la aerul conditionat iar biciclistii arata ca dupa dus daca pedaleaza cand e cald.Pe motocicleta in schim este curent,intr-adevar,dar aerul este cald(deci raceala se muta la altii) si nici nu se depune efort fizic prin trafic.

  • Singurul dezavantaj mai important ar fi faptul ca motocicleta nu se poate folosi pe orice fel de vreme si nici intr-un caz tot timpul anului.Nu de alta,dar pe polei se cam luneca si nici reumatismul nu cred ca e boala viselor cuiva:)
Cu toate acestea,tot cred ca un motor ar fi mult mai bun decat o masina si bicicleta in ceea ce priveste deplasarea urbana,in special la ore de varf
blog comments powered by Disqus