marți, 26 mai 2009

Din trafic adunate



De-a lungul timpului,cat am tot bantuit printre masini si in special din toamna pana in prezent, am ajuns la niste concluzii si am facut unele observatii destul de pertinente,sper eu,legate de unele categorii.
  • Incepem cu motociclistii,oamenii preferati din cauza carora era sa am destule accidente pe vremea cand mergeam cu bicla.Nu,ei saracii isi vedeau de treaba dar ma holbam tare dupa motoarele lor,uitand de restul lumii,deci inclusiv de drum,astfel incat ori era sa intru in vreo bordura,ori loveam pedala de trotuar ori ma apropiam periculos de mult de mijlocul strazii. Odata m-o si claxonat baietii,ca mai aveau oleaca si ieseau pe contrasens ca sa ma fereasca pe mine,in conditiile in care erau doua benzi pe sens.
  • Mai demult,intr-o zi in care mi-era mult prea lene sa-mi duc ciolanele in excursie la tara(adica sa merg cu bicla pana acolo),am preferat sa fac ture de centru atat eu cat si un motociclist,din cate am observat.Ei,si omul nostru traversase cot la cot cu pietonii,pe undeva a intors motocicleta si a revenind pe strada,trecand de-a curmezisul,printre masini (era aglomerat tare si putea rasari orice,de oriunde).De-acum mai avea o banda si intra in normalitate,banda pe care o imparteam eu si soferii.Vine motoristul,se asigura sa nu vina masini si tocmai cand ma simteam mandra tare ca ma lasa sa trec,a avut loc o schimbare de planuri foarte brusca si a intrat rapid pe banda mea.Iar eu,dezamagita,ii spuneam in gand ,,Bulangiule,dar cu mine ce-ai avut?Ca niciun sofer n-a fost asa atent la tine cum am fost eu si acu nu-mi faci atata bucurie:(
  • O alta chestie moto dar observata cand deja eram in rand cu lumea,a fost faptul ca motociclistii,in trafic,au statut de fantoma,astfel incat: mare parte dintre soferi nu-i vad deloc(ce,cati cunoscuti de-ai vostri au vazut strigoi si alte treburi?) prin urmare,conduc ca si cum totul e ok,orice ar face nu pot omori pe nimeni,o alta parte au un talent aparte si ii vad,dar aceeasi soferi sunt oameni seriosi,care nu cred ei in fantome asa ca se jura ca motociclistul nu e in oglinda si se suie peste ei cu masina si,in sfarsit,o categorie de soferi mai "religiosi" care ii vad,cred pe bune ca motociclistii chiar sunt pe drum,egali cu ei si cand se poate,ii lasa sa ajunga intregi acasa.
  • O categorie aparte de soferi,care ma distreaza oricand nu e aglomerat pe drum este reprezentata de femei.Ele au un stil unic de a conduce care poate fi imitat,cu greu,doar de bosorogii cu Dacia.Putine dintre ele reusesc sa struneasca masina ceea ca un barbat.Ba se sperie din orice,ba sunt atat de indiferente incat poate sa treaca si tancul,ele nu se prind; putine au un echilibru intre astea doua atitudini.
  • Un alt lucru caracteristic lor este un principiu in care toate cred cu fermitate si anume faptul ca o data ce au ocupat o banda garantat e toata a lor si nimeni si nimic nu mai poate sa incapa pe langa ele.Ei,bine, teapa.Daca unu parcheaza pe banda intai,foarte aproape de trotuar si tu esti oleaca mai curajoasa,ai sa vezi ca incapi pe langa, fara sa schimbi banda si din moment ce tu,cu ditamai masina,incapi,poti fi sigura ca un motociclist poate sa treaca oricand pe langa tine,pe banda ta,in special daca esti draguta si ii faci loc. Nu stiu cat e de legal sa fie doi pe-o banda dar posibilitatea exista si ar fi bine s-o iei in calcul,daca nu tii neaparat sa te injure lumea.
  • Se stie ca femeile sunt mai constincioase cand e vorba de invatat si relativ praf la orele de conducere,ceea ce e destul de ok,avand in vedere ca scrie mare "SCOALA" si orice om intreg la minte le evita,atata doar ca prin chestionare sunt mai mult intrebari in care se intreaba ce masina are prioritate,nu ce vehicul.Treaba asta combinata cu talentul innascut al femeilor inseamna holocaust printre cei pe doua roti.Pana acu nu mi-a fost dat sa vad o femeie care imi acorda prioritatea cuvenita din proprie initiativa.Ori ma pune in situatii-limita,ori fac galagie din timp s-o conving ca nu e bine sa se apropie de mine cu masina.Inca un pic si-mi scriu pe frunte "Da,femeie!Sunt masina!" in ideea ca pana se chinuie sa descifreze ce-am scris,eu deja am trecut si am scapat teafara,totodata testandu-i naivitatea.Si inca o veste proasta:surprinzator,dar aceeasi prioritate se acorda la:masini,motociclete,scutere si cand sunt aproape,biciclete.Asta doar daca vrei sa spuna lumea ca mergi bine.Daca nu,mergi cum vrei.
  • Inca o categorie mai speciala este formata din pustii cu permisul proaspat luat,in special cei cu masini bengoase.Atata doar ca ei sunt doar extrem de periculosi pentru sanatatea mea, nici intr-un caz n-am momente comice cu ei,avand in vedere ca ori ma ignora complet ori ma claxoneaza de-aiurea.Si nu,nu se aseamana cu femeile pentru ca astia de la urma merg cat de cat previzibil;cel putin asa mi s-a parut.
Asta-i tot pentru moment.Cel mai probabil,pentru a observa si alte treburi,trebuie sa schimb chestia cu care ma deplasez(adica nu motocicleta,ci masina) dar ma gandesc ca unii or sa aiba deja cosmaruri asa ca aman treaba pana oi sti macar sa stapanesc cum trebuie "conserva" aia. :))
blog comments powered by Disqus